Thursday, April 23, 2009

1 Year Matriculation Programme

12 Mei 2008,aku dpt msk Kolej Matrikulasi Pahang (KMPh).Aku bljr kt kolej 2 utk sethn before melangkahkn kaki ke universiti.Spe jeles tgk kwn2 lain dpt pegi overseas kn.Tp,aku tau kekurangan diri aku dan aku tau tempat yg sepatutnyer utk aku berada sebenarnyer.Mse 2,au fikir nk blajar btul2 dan nk cpi cita2 aku.Aku nk jd doktor.But now,my mom prefer me to take an education course when i was in university.keshla course ape2 pn.Yg pntg,aku nk blajar dan dpt blajar.Klu boleh,aku nk wt Genetic Engineering or Biotechnology.Bidang nie sgt best lu kite faham ape yg kite blajar.Back to my story at mariculation college.Mse mle2 msk,aku mohon Sains Hayat.Alhamdulillah,aku dpt Sains Hayat.So,duduk kt matrik mesti ada bilik msg2 kn.Mcm 2 jgk aku.Mle2 msk bilik 2,aku dh knl sorg room mate aku.Nme die Nadia.Duduk kt Klang.So,aku ada la member yg sme2 dr KL kn.Papehal senang.Start dr hr 1st kitorg knl,kitorg jd sgt rapat.Ke mne jer jln dlm kolej,msti kitorg berdua.Bkn b'maksud room mate lg 2 org 2 kitorg lpe.Antara kami b'empat,kami sgt rapat.Wlupn,dlm bilik 2 yg slalu wt bising adlh aku.Kdg2,kesian kt diorg sbb kene lyn aku yg bising nie.Yg menambahkn lg havoc dlm bilik aku mse kt kolej mstilh Nazeera.Dgn kehadiran Nazeera akn menambahkn lg kekecohan dlm bilik 2.Fiza jns yg study setiap mse.Dan amt jarang nk jd 'gile' cm aku,Nadia n Nazeera.Tp,Fiza tetap ambil brt sal kitorg.Fiza ibarat Kak Long dlm bilik.Fiza,Nadia n Nazeera sgt baik.Klu kt kelas plak,aku ada 2 org kwn baik.Mimie dan Aida.Setiap kali pegi kelas,org akn nmpk kitorg msti b'tiga.Duduk dlm kelas dan kuliah pn msti b'tiga.So,kt kolej aku dpt knln baru.Wlupn knl sumer,tp,cukup aku dpt kwn2 yg slalu amek brt sal aku.Ble dh sethn ngn diorg kn,rse cm syg nk lps.Takut,lps nie jmpee kwn cm diorg lg.Mse nk tamat pengajian kt kolej hr 2,rse cm nk keluar,nk tgglkn diorg.Wlupn sethn jer knl,tp,dh mcm adk-beardk plak.Ape pnmsg2 ada jln hidup msg2 dan ada cita2 msg2.So,nk atau xnk,kene jgk lakukan.Dan,mse kt kolej,aku ada knl 1 guy.2 pn sbb cikgu letakkn kitorg dlm 1 team utk pertandingan Inovasi Reka Cipta dan Usahawan Muda peringkat Matrikulasi.Nme die Norhafizuddin.Sgt baik n sgt supportive.Aku ske die dan secara xsengaja aku minat die dlm diam.Better he dot know than know.Aku nk hubungan sbg seorg shbt antr aku dan die putus.Hafiz seorg yg serba tahu dan serba boleh.Dr cara perlakuan die nmpk yg die sgt b'pengetahuan yg luas.Aku nk jd cm die dan jdkn die idola aku. Nk berjaya cm die.Die pn pndi.Kdg2,aku rse aku nie xsetaraf ngn die.Apepn,Hafiz tetap akn jd idola aku smpi aku bleh jd cm die dan berjaya cm die.Rse b'untung sgt sbb dpt knl die.Wlupn die nmpk serius,ada mse die bleh dibawa b'gurau.Aku ske sgt tgk ble die senyum.Senyum die sgt manis.Ada la kwn2 yg suruh aku trus terang ngn die yg aku ske die.Xpelah.Sekalipn aku syok sndr,aku xkn buat kesilapan lme.Cukuplah ape yg pnh jd kt aku dlu 1 pembelajaran buat aku tentang mksd sebenar CINTA.Aku nk sktkn dr lg wlupn,aku skt memendam rse.Aslkn,aku dpt trus b'kwn ngn Hafiz.2 pn dh cukup bg aku.So,2 lah citer shbt2 aku dan kehidupan aku mse kt kolej.Sgt best dan sgt hepi.Will misz all my frens whwn i was in Matrics.=)

No comments:

Post a Comment