Saturday, October 11, 2014

4 Months To Go. May Allah Ease The Journey....

Assalamualaikum...

It's October now!!! Alhamdulillah, 8 bulan dlm proses pengenalan (bertunang dlm erti kata lain). And now, berbaki 4 bulan lagi untuk proses seterusnya. Ramai org tanye, "Sarah, persiapan macam mane?". Haaaaaaa. Persiapan haruslah kelaut lagi. huhu. Persiapan yg dh settle pun kain nak buat baju jer la. Hantaran, gubahan, hiasan dan seumpamanya belum lah buat lagi. Bukan tak nak start. Memang patutnya, persiapan dah kene start memandangkan berbaki lagi 4 bulan kan. Tapi, serasa awal lagi dan aku pun tengah kejar segala jenis dateline untuk siapkan tesis. huhu. One in a time boleh? Insya Allah, Allah mudahkan mana yang perlu. heheh. Encik Tunang tue pun busy keje jugak. So, dia pun xde nak fikir sangat lagi. huhu. Bile dah masing2 busy nie, memang kelaut la sumer. huhu. Tapi, bila sampai masa yang sesuai akan berlaku. Barang hantaran pun aku ajak beli masa tengah SALE. Xde SALE nie mahal la sket. Dah la minyak naik doposen. Haih la minyak. Naik la time aku dah kawen nanti. Yang pegi naik masa nie buat ape. huhu. So, all the palnning need Plan B since minyak dah naik nie. huhu. Insya Allah, rezeki Allah itu luaskan. Yakin! Kad tak buat lagi, goodies pun tak cari lagi. Catering, umi dengan ayah dah tempah. Photographer, tukang makeup pun settle. Dewan?? Takyah, sebab buat kat rumah jer. Senang walaupun akan penat sket. huhu. Jemputan?? Aku punyer jemputan tak kire lagi. Umi dengan ayah punyer jemputan mungkin umi dengan ayah dah settle kot. Dia punyer jemputan dia kate nanti dia bagitau balik. Pelamin, Mak Tam uruskan. Hiasan bilik pun Mak Tam nak uruskan. Done for that! ALhamdulillah, ramai sangat famili yang nak membantu. Appreciate sangat. Cuma, aku la kene standby kat rumah a month before majlis. Ok, sebab takde orang kat rumah nak uruskan rumah. Kesian um dengan ayah sebabnya, adik still at college and abg ngah kate dia nak balik a week before kenduri. Sokay, sebabmajlis aku kan. So, aku kene buat apa yg aku patut buat. Aku tak boleh mengharapkan orang lain buat utk aku. So, sikit2 buat insya Allah siap. Yg kat kampus nie pun kene siapkan jugak. huhu
#4monthstogo
#roadtograduation
#roadtomarried     

No comments:

Post a Comment