Friday, March 28, 2014

National Invention Competition Through Exhibition 2014....

Assalamualaikum...

Muka happy kan sbb dh lps kene evaluate walaupun tahu mmg x menang. haha
24-25 March. 1 pameran penyelidikan telah diadakan di Politeknik Sultan Abdul Halim Mu'adzam Shah, Jitra, Kedah. Utk di USIM, ini adalah yg pertama aku pergi. Mse matrik dah pernah pergi pun. heheh. So, sbb kitorang based adalah research, mmg takde la sistem, alat2 yg besar gedabak macam budak2 poli tue. Yelah, diorang kan base on technical jer byk. Kitorg nie, based on knowledge jer lebih. huhu. Tapi, takpe. Dr. kate pergi bukan utk menang. Dr. hantar utk pendedahan dan pengalaman. Nak cerita nya kat sana, masa hari pendaftaran lagi, kitorang dah banayk masalah. Dgn nama tertukar, tajuk projek tertukar apatah lagi booth. Booth pun bukan yg macam kitorang expect. Dalam dewan besar, booth cantik, ada aircond. Sekali sampai sana, tengah panas dia punyer booth, kat tempat parking kete. Panas nye Kedah tue masya Allah. Muka dah mmg sah2 sunburn la. Nie yang rasa kene pergi facial nie. huhu. So, kitorang rasa kosong sebab kitorang takde pun sistem2 macam budak2 yang lain. Tapi, tak kesah pun. Diorang banyak kemahiran, kitorang ada knowledge. hehe. Aku memang masa sampai sana dah dapat rasa yg aku akan jumpa someone yg aku kenal tapi, aku tak tau siapa. Masa hari last pameran, kebetulan la kan kitorang jalan2 tgk booth org lain, singgah kejap kat 1 booth nie. Duduk2 kejap sbb penat dah jalan. Lgpn, booth tu dah takde orang. hehe. Tibe2, aku terpandang la sorang hamba Allah nie buat ape entah ngn member2 dia la kot kat booth belakang jer tempat kitorang jadikan pitstop. huhu. Hati nie terdetik la, macam kenal jer manusia nie. Nak dijadikan cerita, bertembung lah kami disitu. So, instinct aku kuat kan. hehe. Jumpa En. Najib yg sama praktikal masa kt MPOB dlu. Masa kt MPOB pun, aku tak tau dia student dr mana. Aku kenal dia pun sbb dia diminta utk membantu aku run experiment sbb ARO kat lab aku takde, Dan, aku tak pernah expect akan jumpa dia lagi. Sbb, masa dia nak keluar tue, aku tak tau pun, dia student mana, tggl mana, nombor talipon lg la kan mmg takde. huhu. Terkejut mmg terkejut sbb sanagt tak sangka. hehe. On that day la baru aku tau yg dia student situ. Owh, selama nie yg aku igt dia student Masters praktikal kt MPOB tue salah la. huhu. Masa kt MPOB, mamat nie la yg slalu cari pasal dgn aku. Kes nak cari gaduh jer hari2. Nasib baik experiment jalan. haha. Sbb dia nie jugak la aku jadi posmen menyampaikan hasrat hati, menyampaikan salam budak2 praktikal perempuan yg lain kt MPOB masa tue. huhu. Hensem? Pada aku, boleh la. hahaha. Kalau takde En. Najib, mmg takde org la nak layan aku buat experiment. huhu. So, on the competition, mmg kitorang yakin yg kitornag tak menang pun. So, dapat sijil penyertaan jer la. Pape pun, lepas nie bakal menyusul lagi exhibition. Caner nie nak siapkan experiment exhibition jer memanjang. huhu
Nie sebelum panel dtg. Hati berdebar2 jer sbb xtau nti kene tnaye ape. huhu

No comments:

Post a Comment