Friday, December 7, 2012

Jodoh tue kan rahsia Allah...

Assalamualaikum...

based on the title (dh xyah nk speaking sgt lah). huhu.  berdasarkn tajuk blog itu, makanyer btul la jodoh tue rahsia Allah. Siapa pn org tue, jauh mana pun kita nk lari dari dia, kalau dia yg Allah tetapkn utk kita, itulah jodoh namanyer. Bak kata ustaz Izzat dalam kelas Halaqah, "umur mcm kamu nie dh memang sesuai utk fikir soal pasangan". Ustaz, am I too old. huhu.Tp, ada betulnyer cakap ustaz tue. Kebanyakan student pn lps habis blajar mesti nk fikir soal kahwin kan. Aku?? (sme jer kot.huhu). Tp, aku takdelah nk fikir sangat. Nama pun rahsia kan. Biar la Allah jer yg tentukan. Tapi, org kata, jodoh tue kita kene cari,kene usaha la maknanyer. Jgn biar jodoh datang bergolek kat kita. Tapi,kisahnyer aku,aku tak tau la aku nie mencari ker ape. Ada sorang kwn aku ckp,"zaman skrg nie,takde dah istilah PERIGI CARI TIMBA". Bkn la aku kisah sgt istilah tue. Perempuan yg masuk meminang lelaki pn dikatakn lebih baik. Dh tue,xkn aku nk pinang dia??!! Xbleh2. So,aku kene la tgu org yg pinang aku kn.huhu. mungkin jugak boleh kata aku nie mencari. Aku tak mencari yg sempurna sbb aku sndr pun x sempurna kan. Aku pun x mencari yg terlalu soleh sbb aku sendiri x solehah. Cukuplah solat 5 waktu tak ditinggalkn, cukuplah seseorg yg mampu layan kerenah aku (mengada,cengeng, dsb),cukuplah seseorg yg mampu bimbing aku. Suka pd seseorg?? Aku?? Ada la. Tp, biarlah dia xtau. Biarlah Allah yg tau. Klu aku suka dia pn,dia suka ker kt aku?? Tepuk sebelah tgn x berbunyi kn. Klu aku jer yg doa pn xjd jugakkn. Tp, aku xpernah berhenti doa tue. Semoga ape yg aku hajatkn, Allah dgr dan sampai kt dia. Jadi, biar masa yang tentukan. Siapa pun dia, andai dia ditakdirkn utk aku, aku redha. Siapa pun dia, andai umi ngn ayah terima, aku terima. Restu mak ayah yg pntg tue. hehe. Byk lg masa nak fikir. Tp,npe tetbe aku terfikir nie?? Sbb dh ramai kwn yg dh kahwin. Untunglaaaa kahwin muda. Jodh masing2,rezeki masing2 kn. Semua tue pn Allah yg tetukan dan tue pn menjd rahsia Allah. so, xyah nk fikir sgtlah Sarah. Ada rezeki kau nti, In shaa Allah.

#Just happy wif ur life now......... 

No comments:

Post a Comment